Škola v přírodě

11.5.2018 19:22

7. den

Hustý ranní déšť nás dnes zachránil od rozcvičky. Venku navíc foukal studený vítr a proto jsme po snídani společně shlédli klasiku "Snowboarďáky". Do oběda jsme pak v jídelně hráli společenské hry. Odpoledne se zdálo, že se počasí trochu umoudřilo a že můžeme vyrazit na cestu za pokladem starého pašeráka. Jako první vyrazilo mužstvo Morgen Kartelu, kteří vedou naši pašeráckou soutěž s 22 body. Mají tak více času na objevení pokladu. Druzí se na cestu vydali Skřítci na mechu s 15 body. A poslední vyrazilo mužstvo Rangers - jsou na třetím místě s 13 body. Večer nás čeká opékání buřtů a zpívání za doprovodu kytary.

Nezapomeňte, že zítra budeme u školy ve 13.00 - 13.30 hodin !!!

6. den

Středeční ráno bylo hodně šedivé a deštivé. Ale i na tuto situaci jsme byli připraveni a po snídani jsme zůstali v jídelně. V různých skupinkách jsme hráli hry - Člověče nezlob se, Farmáře, Křížovky, Kostky, Aktivity, Uno, Prší, ... .Po obědě se vyčasilo a vydali jsme se znovu k rozhledně U čápa, kde jsme v lesoparku pokračovali v boji mezi pašeráckými oddíly. Večer nás čeká diskotéka se soutěží "Litvínov má talent".

5. den

Celodenní výlet do Harrachova začal přesunem k lanovce na Čertovu horu, která měří 1303 metrů. Před samotnou jízdou jsme se vyřádili na trampolíně, abychom pak sebou moc neházeli při jízdě nahoru. Cestou jsme se kochali nádhernými výhledy na Jizerské hory a Krkonoše. Na vrcholu se někteří občerstvili v kiosku, zakousli se do svačiny, ale hlavně jsme si zabloudili v bludišti a vydali se na nedalekou vyhlídku. Po krátkém odpočinku nás čekala cesta zpátky do Harrachova, která vedla pod skokanskými můstky. Dalším cílem našeho výletu byly Mumlavské vodopády. Ve tři hodiny odpoledne už na nás čekali v harrachovské sklárně, kde jsme měli domluvenou exkurzi s výkladem. Celodenní výlet jsme zakončili jízdou na bobové dráze. Teprve pak se sluníčko schovalo za mraky a spustil se déšť ...

4. den

Z oken naší chaty dohlédneme až na vyhlídkovou věž u Čápa. A tam jsme se dneska dopoledne vydali. Byla to zatím nejdelší trasa, kterou jsme tady podnikli. Cesta nám rychle utekla. V cíli jsme měli ještě pořád dost sil a tak jsme si užili všechny místní atrakce. Někteří z nás si vyšlápli i na vyhlídkovou věž spojenou s muzeem Járy Cimrmana. Po odpoledním klidu jsme v lese stavěli pašerácká obydlí a vyzkoušeli si chůzi po slack line. Zvládli jsme i výšlap na Bílou skálu. Večer budeme při fandění našim hokejistům čekat na tmu, abychom mohli absolvovat včerejší odložené luštění pašerácké šifry.

3. den

Beautiful day, sunny day, azzurro ... tak nějak by se dal nazvat dnešní den. Po vydatné rozcvičce a snídani jsme se vydali k Hostinci u Hermíny, kde jsme se po sportovních výkonech osvěžili nanuky. Zpáteční cesta byl pořádný výšlap do kopce, takže oběd do nás jen zahučel. Během odpoledního klidu jsme vytvářeli vlajky charakterizující pašerácké oddíly. Odpoledne nás čekala "pašerácká dráha", která prověřila naši fyzickou zdatnost, rychlost a vytrvalost. Ze všech deváťáků a šesťáků je na tom nejlépe naše Barunka, která strčila do kapsy i zdatného zdravotníka. Po večeři jsme se věnovali různým sportovním a společenským aktivitám a netrpělivě čekali až se setmí. Budeme totiž luštit pašeráckou šifru, jejíž jednotlivé indicie budeme hledat při svíčkách ...

2. den

Dnešní den jsme po budíčku v 7 hodin začali venkovní rozcvičkou. Ranní úklid a udržování celodenního pořádku se některým vyplatilo, dva naše pokoje  - samozřejmě dívčí - získaly 2 x 10 bodů (hodnotí se dvakrát kdykoliv během dne). Dopoledne jsme si vyšlápli na rozhlednu Štěpánka. Počasí nám přálo a kochali jsme se krásným výhledem do širokého okolí. Po obědě jsme si užívali poledního klidu a kvůli odpolední bouřce jsme museli odložit odpolední program venku. Pozorně jsme ale sledovali film "Krakonoš a lyžníci" , abychom si navodili  atmosféru naší pašerácké hry. Na odpoledním výšlapu jsme se společně s deváťáky rozdělili do třech oddílů, ve kterých setrváme po zbytek ŠvP. Nacvičovali jsme si bojové pokřiky a stmelovali jsme pašerácké oddíly. Večer jsme strávili řešením vědomostního kvízu, který se týkal hlavně shlédnutého filmu. Získali jsme tak první body do naší soutěže ...

1. den

Dorazili jsme v pořádku. Už jsme stihli večeři - buřtguláš s chlebem. Teď prozkoumáváme okolí chaty. Děti všechny pozdravují!