Vize MŠ

„Laduška“

„Mateřská škola pro rodinu a šťastný život dětí“

 

CESTA

„Motivovat děti k tvořivému myšlení, projevovat city, prožívat životní situace a připravovat je na vstup do školy a života, který bude smysluplný a cílevědomý.“


MATEŘSKÁ ŠKOLA

  • Nabízíme optimální podmínky pro šťastný a harmonický život dětí v MŠ.

  • Podporujeme aktivní přístup k dalšímu vzdělávání.

  • Vytváříme příznivé klima, pečujeme o celkové prostředí mateřské školy.

  • Chráníme a upevňujeme zdraví a bezpečí dětí.

  • Zkvalitňujeme nadstandardní aktivity a environmentální výchovu.

  • Využíváme přirozené životní situace k učení vlastním prožitkem.


RODINA

  • Rozvíjíme spolupráci s rodinou a jsme vzájemnými partnery.

  • Respektujeme práva dítěte a přání rodičů.

  • Společnými akcemi s rodiči pěstujeme vzájemné vztahy a plánujeme společné aktivity.

  • Nabízíme individuální poradenství.


UČITEL

  • Kvalifikovaný, se zájmem o další vzdělávání, motivovaný pro práci s dětmi.

  • Úzce spolupracující s odborníky a institucemi.

  • Usměvavý, tolerantní, laskavý, chápavý; respektuje osobnost a individualitu dítěte.

  • Je rovnocenným partnerem.

  • Slouží jako vzor pro děti.

  • Empatický, umí naslouchat druhým.


RODIČ

  • Otevřený a přátelský vůči škole.

  • Vstřícný a spolupracující se všemi zaměstnanci školy.

  • Uplatňuje vzájemný respekt a důvěru s učiteli.


Absolvent mateřské školy

Měl by si osvojit potřebné vědomosti a dovednosti pro bezproblémový vstup do základní školy a získat základy schopnosti učit se a vzdělávat po celý život.


Kompetence dítěte v MŠ

Psychomotorické

  • Sebeobsluha a hygienické návyky.

  • Používá všechny smysly a zvládá lokomoční pohyby.

  • Využívá globální motoriku k překonávání přírodních a umělých překážek.

  • Projevuje grafomotorickou gramotnost.

  • Má vytvořený vztah ke svému zdraví a zdraví ostatních.

Osobnostní

  • Rozvinuté pozitivní morální a volní vlastnosti.

  • Uvědomuje si vlastní identitu a důsledky svého chování.

  • Ovládá své emoce.

Sociální

  • Chová se empaticky k druhým.

  • Hraje si a spolupracuje se skupinou.

  • Dokončuje činnosti, řeší konflikty.

  • Přiměřeně hodnotí sebe a druhé.

  • Akceptuje a respektuje multikulturní a individuální odlišnosti dětí a dospělých.

Komunikativní

  • Vede monolog a dialog, vyjadřuje své myšlenky a názory.

  • Projevuje se v předčtenářské gramotnosti.

  • Chápe a rozlišuje, že někteří lidé se dorozumívají jinými jazyky.

Kognitivní

  • Řeší problémové úlohy.

  • Uplatňuje předmatematické myšlení, porovnává a hodnotí.

  • Uplatňuje vlastní představy o řešení.

  • Má základní poznatky o pravidlech silničního provozu a bezpečnosti v dopravě a uplatňuje je v praxi.

Vzdělávací

  • Projevuje zvídavost, využívá přiměřené pojmy, zkoumá a experimentuje.

  • Objevuje, zajímá se o aktuální dění kolem sebe.

  • Učí se spontánně, hodnotí vlastní výkon a výkon jiných.

  • Udrží pozornost po delší časový úsek.

Informační

  • Projevuje radost ze získaných informací.

  • Využívá různé zdroje informací.