Vize MŠ
„Laduška“
„Mateřská škola pro rodinu a šťastný život dětí“
CESTA
„Motivovat děti k tvořivému myšlení, projevovat city, prožívat životní situace a připravovat je na vstup do školy a života, který bude smysluplný a cílevědomý.“
MATEŘSKÁ ŠKOLA
-
Nabízíme optimální podmínky pro šťastný a harmonický život dětí v MŠ.
-
Podporujeme aktivní přístup k dalšímu vzdělávání.
-
Vytváříme příznivé klima, pečujeme o celkové prostředí mateřské školy.
-
Chráníme a upevňujeme zdraví a bezpečí dětí.
-
Zkvalitňujeme nadstandardní aktivity a environmentální výchovu.
-
Využíváme přirozené životní situace k učení vlastním prožitkem.
RODINA
-
Rozvíjíme spolupráci s rodinou a jsme vzájemnými partnery.
-
Respektujeme práva dítěte a přání rodičů.
-
Společnými akcemi s rodiči pěstujeme vzájemné vztahy a plánujeme společné aktivity.
-
Nabízíme individuální poradenství.
UČITEL
-
Kvalifikovaný, se zájmem o další vzdělávání, motivovaný pro práci s dětmi.
-
Úzce spolupracující s odborníky a institucemi.
-
Usměvavý, tolerantní, laskavý, chápavý; respektuje osobnost a individualitu dítěte.
-
Je rovnocenným partnerem.
-
Slouží jako vzor pro děti.
-
Empatický, umí naslouchat druhým.
RODIČ
-
Otevřený a přátelský vůči škole.
-
Vstřícný a spolupracující se všemi zaměstnanci školy.
-
Uplatňuje vzájemný respekt a důvěru s učiteli.
Absolvent mateřské školy
Měl by si osvojit potřebné vědomosti a dovednosti pro bezproblémový vstup do základní školy a získat základy schopnosti učit se a vzdělávat po celý život.
Kompetence dítěte v MŠ
Psychomotorické
-
Sebeobsluha a hygienické návyky.
-
Používá všechny smysly a zvládá lokomoční pohyby.
-
Využívá globální motoriku k překonávání přírodních a umělých překážek.
-
Projevuje grafomotorickou gramotnost.
-
Má vytvořený vztah ke svému zdraví a zdraví ostatních.
Osobnostní
-
Rozvinuté pozitivní morální a volní vlastnosti.
-
Uvědomuje si vlastní identitu a důsledky svého chování.
-
Ovládá své emoce.
Sociální
-
Chová se empaticky k druhým.
-
Hraje si a spolupracuje se skupinou.
-
Dokončuje činnosti, řeší konflikty.
-
Přiměřeně hodnotí sebe a druhé.
-
Akceptuje a respektuje multikulturní a individuální odlišnosti dětí a dospělých.
Komunikativní
-
Vede monolog a dialog, vyjadřuje své myšlenky a názory.
-
Projevuje se v předčtenářské gramotnosti.
-
Chápe a rozlišuje, že někteří lidé se dorozumívají jinými jazyky.
Kognitivní
-
Řeší problémové úlohy.
-
Uplatňuje předmatematické myšlení, porovnává a hodnotí.
-
Uplatňuje vlastní představy o řešení.
-
Má základní poznatky o pravidlech silničního provozu a bezpečnosti v dopravě a uplatňuje je v praxi.
Vzdělávací
-
Projevuje zvídavost, využívá přiměřené pojmy, zkoumá a experimentuje.
-
Objevuje, zajímá se o aktuální dění kolem sebe.
-
Učí se spontánně, hodnotí vlastní výkon a výkon jiných.
-
Udrží pozornost po delší časový úsek.
Informační
-
Projevuje radost ze získaných informací.
-
Využívá různé zdroje informací.