Modrý balónek na jazykovce

Antonín Svoboda 23.4.2019 07:45

World Autism Awareness Day

U příležitosti Světového dne porozumění autismu (World Autism Awareness Day), který se již tradičně koná 2. dubna, se mnohá místa po celém Česku zapojují do celosvětové kampaně "Light it up blue", česky "Rozsviťme se modře". V oknech se po celý měsíc rozsvěcují modrá světla nebo se účastníci kampaně např. oblékají do modrého oblečení – modrá je totiž barvou komunikace a sebevyjádření, tedy oblastí, ve kterých mají lidé s autismem největší potíže.
I my na jazykovce jsme se domluvili, že se ke kampani připojíme, a to v pondělí 15. dubna. Od nejmenších po největší, ráno jsme přišli do školy v modrém. Nejprve jsme autismu věnovali naši pravidelnou třídní chvilku, diskutovali, ptali se a dívali se na videa. V 11 hodin jsme se sešli v parku před školou, abychom se společně vyfotografovali, a vznikla tak naše "živá modrá fotka ve tvaru balónku".
Společně totiž sdílíme myšlenku, že čím více bude veřejnost seznámena s projevy autismu, tím více se bude snažit pochopit, vcítit se, podpořit a porozumět všem, kteří s tímto handicapem žijí.


Mgr. Andrea Janíčková

Fotogalerie