Multimediální výchova na dálku

Antonín Svoboda 11.2.2021 13:59

Fiktivní firma? Ano! Fiktivní firma.

Současná pandemická situace přináší těžké časy nejen naším žákům, jejich rodičům, učitelům, ale celé společnosti. Utěšovat se můžeme skutečností, že i za těchto podmínek jsme schopni se vzdělávat a vzdělávat naše žáky na dálku.

V multimediální výchově jsem k tomu přistoupil trochu možná netradičně, ale dle mého názoru poměrně účinně. Byly to právě práce mých žáků, které mě inspirovaly k napsání tohoto článku. Co považujeme za důležité ve vzdělávání? Je to propojení teorie s praxí. Žák by měl odcházet ze základní školy se základními znalostmi a přehledem.

Založili jsme fiktivní firmu. Když se v dnešní době řekne fiktivní firma, většina lidí si představí podvod, krádež, či tunelování. V našem případě se ovšem jedná o skupinovou práci žáků na založení fiktivní firmy se vším všudy tak, jak by to vypadalo v praxi. Ještě ve škole jsme se rozdělili do několika málo skupin a každá skupina si zvolila předmět podnikání. V souvislosti s vybraným zájmem jsme začali pracovat na marketingu a další propagaci. Přechod na distanční výuku nás už nemohl zastavit, a tak jsme dále s většími, či menšími úspěchy pokračovali v budování firmy.

Jako nejzajímavější projekty lez vyzdvihnout např. naprogramování 3D počítačové hry, vytvoření prodeje speciálních bot, prodej zdravotních matrací a v neposlední řadě prodej šperků. Práce žáků obsahuje zejména rozdělení kompetencí, individuální práci ve skupině, vytvoření web stránek o produktu, návrh a „výrobu“ vizitek, propagaci formou slevových letáků a nabídek, a prezentaci firmy zástupci společnosti s přednáškou v PowerPointu.

Toto je jedna z forem vzdělávání, kde se snažíme naše žáky intenzivně připravovat na praxi tak, aby byli vždy připraveni své nabité znalosti dále uplatnit na střední škole, vysoké škole a nakonec třeba ve své soukromé firmě.

Ing. Antonín Svoboda, učitel multimediální výchovy

 

Web 3D hry: https://minusarna.webnode.cz/