Provoz školy a školských zařízení, organizace výuky a hygienická opatření od 30. 11. 2020

Antonín Svoboda 11.12.2020 10:12

Pozor změna!

Opatření ředitelky školy č. j. ZŠMŠ 1/2020/ OP-07, výňatek s účinností od 30. 11. 2020

Provoz školy a školských zařízení, organizace výuky a hygienická opatření od 30. 11. 2020

 

Vážení rodiče, milí žáci,
s účinností od 30. 11. je v platnosti nové opatření a tím i změny v organizaci výuku a provozu školy.

 

  1. Informace k provozu základní školy od 30. 11. 2020

 

  1. Žáci 1. stupně a 9. ročníku se vrací k prezenční výuce.
  2. Žáci 6. – 8. ročníku budou v týdenním rotačním režimu střídat prezenční a distanční výuku, podrobněji viz níže.
  3. Školní družina bude v provozu v budově školy, účastníci budou ve skupinách po ročnících.
  4. Školní klub zůstává uzavřen, s otevřením počítáme od stupně č. 3 podle tabulky PES.
  5. Školní jídelna je v provozu, nadále mohou s sebou odebírat oběd i žáci, kteří v určeném týdnu mají distanční výuku za stejných podmínek a výdejní době jako doposud. Bližší informace jsou na webu školy, stránky školní jídelny.
  6. Plánované dny volna vyhlášené ředitelkou školy ve dnech 21. – 22. 12. 2020 ruším, výuka bude podle rozvrhu.

 

  1. Rotační výuka žáků 2. stupně

 

Žáci 9. ročníku se vyučují pouze prezenčně.

  1. rotace:

V týdnu od 30. 11. do 4. 12. jsou přítomni ve škole žáci 6. A a žáci 8. ročníku.

Ostatní žáci 2. stupně se vyučují distančně.

  1. rotace:

V týdnu od 7. 12. do 11. 12. jsou přítomni ve škole žáci 6. B, 6. C a žáci 7. ročníku, ostatní žáci se vyučují distančně.

Rotace se budou pravidelně opakovat.

Online se bude vyučovat ČjL, Ma (2 hod týdně), Aj a  cizí jazyky (1 hod týdně), nadále se budou zadávat úkoly.

Pokud nedojde ke změně v opatřeních, bude od 4. 1. 2021 začínat s prezenční výukou spolu s 1. stupněm a 9. ročníkem také 8. ročník a třída 6. A.

 

  • Vstup do budov školy, dodržování hygienických opatření v prostoru školy

 

Žáci

 

  1. Vstup žáků bude organizovaný v časových intervalech.
  2. stupeň:

7:35 hod 1. ročník

7:40 hod 2. ročník

7:45 hod 3. ročník

7:50 hod 4. ročník

7:55 hod 5. ročník

 

  1. stupeň:

Žáci 2. stupně je určen vchod do modré budovy

  1. rotace:

7:35 hod 6. A

7:40 hod 9. ročník

7:55 hod 8. ročník

  1. rotace:

7:35 hod 6. B, 6. C

7:45 hod 9. ročník

7:55 hod 7. ročník

 

  1. Vstup je povolen pouze se zakrytými ústy a nosem rouškou (šátkem, ústenkou, šálou). Povinností je mít zakrytá ústa a nos po celou dobu výuky a ve všech společných prostorách školy kromě konzumace jídla a pití.
  2. Pro žáky 2. stupně bude určen vstup modrou budovou, a to pouze ráno od 7:35 do 8:00 hod. Odchod nebo pozdní příchod do školy bude pouze hlavním vchodem (žlutou budovou).
  3. Důsledné dodržování všech pokynů pedagogů nebo osob pověřených dohledem je pro všechny závazné.

 

  1. Organizace výuky, pohybu žáků ve škole, základní hygienická pravidla

 

  1. Přesuny žáků po škole jsou organizované a vždy v doprovodu pedagoga. Žáky vyzvedává před školu vyučující 1. vyučovací hodiny, odvádí je společně do šatny a do učebny.
  2. Přestávky tráví žáci na patře své učebny a co možná nejvíce v učebně.
  3. Třída 3. A a žáci 4. ročníku budou mít individuální režim přestávek z důvodu umístění učebny.
  4. Ředitelka školy dočasně stanovila úpravu rozvrhu a částečně vzdělávací část obsahu ŠVP. Volitelné předměty v 8. ročníku se budou vyučovat po třídách, výuka předmětů se ve třídách bude po týdnu střídat. Vyučující budou zadávat žákům úkoly, které budou žáci v hodinách plnit a které se budou hodnotit.

Volitelné předměty v 9. ročníku se budou vyučovat po třídách, výuka předmětů se ve třídách bude po týdnu střídat. Vyučující budou zadávat žákům úkoly, které budou žáci v hodinách plnit a které se budou hodnotit.

Cizí jazyky se budou vyučovat po třídách, vyučující se budou po hodinách střídat. Vyučující budou zadávat žákům úkoly, které budou žáci v hodinách plnit a které se budou hodnotit.

FIE se bude vyučovat po třídách v tandemu.

Aj se bude vyučovat po třídách, v některých třídách v tandemu

Tělesná výchova se bude realizovat venku vycházkami po okolí. při nepříznivém počasí bude výuka v kmenové učebně. Poslední hodiny odpolední tělesné výchovy budou o hodinu zkrácené, výuka bude ukončena v 15:20 hod.

Hudební výchova bude probíhat bez zpěvu, využijí se metody a formy se zaměřením          na poslech apod.

  1. Výuka bude probíhat v homogenních skupinách (po třídách) v kmenových učebnách. Stěhovat se budou žáci pouze na výuku informatiky a chemie a Pč 5., 6. a 9. ročníku.
  2. Pracovní činnosti v 8. ročníku (výuka vaření) bude probíhat v kmenové třídě a zaměří se na teoretickou část.

Kmenovou učebnou pro žáky 9. A je učebna fyziky. Žáci, kteří se budou vyučovat v učebně č. 9, budou přicházet a odcházet suterénem a budou se zdržovat v době přestávky, pokud možno, v učebně. Sociální zařízení navštíví před přesunem do této učebny v modré budově.

  1. Po poslední vyučovací hodině odvede vyučující nebo pověřená osoba žáky do šatny, společně ke vchodu do žluté budovy (odchází žáci, kteří se nestravují ve školní jídelně) a dála do školní jídelny. Pověřená osoba dohledem odvede po obědě společně žáky dané třídy do šatny a k hlavnímu vchodu. Žáky přihlášené na dohledovou hodinu před odpoledním vyučování odvede do kmenové třídy. zde bude vykonávat dohled pověřená osoba.
  2. Pověřené osoby budou ve školní jídelně a na chodbě před ní pomáhat dohlížejícím pedagogům s organizací stravování. Čekající strávníci musí být před jídelnou, mezi třídami bude 1,5-2 m rozestup.
  3. Po vyučování a obědě žáci bezodkladně opustí budovu školy.
  4. Osoba pověřená dohledem na chodbě bude pravidelně upozorňovat žáky, aby se na sociálních zařízeních neshlukovali.
  5. V každé učebně, oddělení, u školní jídelny, hygienickém zařízení jsou mýdla v dávkovači a jednorázové utěrky.
  6. Je zajištěno bezpečné osoušení rukou ručníky na jedno použití, případně osoušeči rukou.
  7. Pravidelná hygiena rukou po celou dobu svého pobytu ve škole. Škola na nutnost takového postupu opakovaně upozorňuje.
  8. Časté a intenzivní větrání učeben a ostatních využívaných prostor školy (min 5 minut). Větrání učeben se provádí opakovaně, krátkodobě a intenzivně o přestávce i během vyučovací hodiny.

 

  1. Školní stravování

 

  1. Do školní jídelny budou žáky (třídu) doprovázet vyučující nebo pověřená osoba po poslední vyučovací hodině.
  2. V jiném čase a individuálně bude žákovi vstup do školní jídelny umožněn pouze za mimořádné situace, např. dřívější odchod z důvod návštěvy lékaře.
  3. Před vstupem do školní jídelny si všichni strávníci umyjí nebo vydezinfikují ruce, cizí strávníci použijí návleky na obuv.
  4. Všichni strávníci budou používat jídelní tác.
  5. Nebude umožněn samoobslužný výdej, příbor, saláty, dezerty bude vydávat kuchařka spolu s hlavním jídlem. Nápoj nebo sklenička budou podány strávníkovi u okénka spolu s polévkou, automat na nápoje bude průběžně dezinfikován.
  6. Žáci se řídí pokyny osoby vykonávající dohled.
  7. Dohledem pověřená osoba bude aktivně organizovat příchod žáků do jídelny, obsazování míst u stolu.
  8. Další osoba bude dohlížet na čekající strávníky na chodbě před jídelnou, bude dbát na 1,5-2 m rozestup mezi třídami. V případě nutnosti se vrátí se třídou nebo skupinou          do učebny a chvíli počká.
  9. Po každém strávníkovi budou stůl a židle vydezinfikovány.
  10. Žáci sedí u stolů po čtyřech, využívá se každý druhý stůl.
  11. Žákům na distanční výuce je umožněné stravování. Oběd si odeberou stejným způsobem jako doposud – vchodem do dvora a v době 11:00 – 11:30 hod.
  12. Důchodcům a zákonným zástupcům, kteří si budou odebírat oběd žáka první den jeho nemoci, bude oběd vydán ve stejný čas a stejným způsobem jako je určeno pro žáky na distanční výuce.

Zaměstnanci, kteří odeberou oběd do jídlonosiče, vyzvednou tyto z určeného místa            u vchodu do jídelny a odnesou (nebudou nikde v jídelně pokládat ani z nich oběd konzumovat). 

 

  1. Provoz školní družiny, školního klubu, organizace provozu, hygienická opatření

 

  1. Školní klub je uzavřen, s otevřením počítáme od stupně č. 3 podle tabulky MZd PES.
  2. Provoz školní družiny je dočasně v budově základní školy.
  3. Po celou dobu je povinností mít zakrytá ústa a nos rouškou.
  4. V odděleních jsou žáci jednoho ročníku.
  5. Účast ve ŠD bude povolena pouze účastníkovi bez příznaků infekčního onemocnění            (v případě zjištění příznaků bude zajištěná izolace s dohledem, informovanost zákonných zástupců, co nejrychlejší opuštění školského zařízení).
  6. Povinnost dezinfekce rukou po vstupu do budovy
  7. Opakované mytí rukou v průběhu pobytu ve školní družině a školním klubu.
  8. Pravidelné intenzivní větrání odděleních, chodby.
  9. Důsledné dodržování všech pokynů pedagogů nebo osob pověřených dohledem.
  10. Vycházky, pobyt na zahradě, akce se budou realizovat po jednotlivých odděleních.
  11. Na oběd nečekají s účastníky ve frontě, ale vyčkají v učebně.
  12. Pravidelné intenzivní větrání odděleních, chodby.
  13. Důsledné dodržování všech pokynů pedagogů nebo osob pověřených dohledem.

 

 

  • Vstup do mateřské školy, dodržování hygienických opatření, organizace provozu, vybavení

 

  1. Doprovod dítěte do budovy mateřské školy je umožněn jednomu zákonnému zástupci.

Žádáme však zákonné zástupce, aby umožnili dosavadní přebrání dětí u vchodu do budovy z důvodu vysoké kapacity mateřské školy.

  1. Vstup je povolen pouze dítěti a doprovázející osobě bez příznaků infekčního onemocnění.
  2. Povinnost dezinfekce rukou po vstupu do budovy mateřské školy.
  3. Povinnost zakrytí úst a nosu rouškou všem správním zaměstnancům, cizím osobám, které vstupují pouze v neodkladné záležitosti a po nezbytně dlouhou dobu. Ředitelka školy nařídila nosit roušku také pedagogickým pracovníkům.
  4. Děti si v co nejkratším čase po příchodu do budovy důkladně 20-30 sekund umyjí ruce teplou vodu a mýdlem v dávkovači a ruce vysuší.
  5. Pravidelné mytí rukou, dodržování zásad osobní hygieny v průběhu dne.
  6. V případě zjištění příznaků onemocnění v průběhu dne bude dítě umístěno do izolace s osobou pověřenou dohledem a bezprostředně bude informován zákonný zástupce
    Zákonný zástupce je povinen v nejkratší možné době vyzvednout dítě a urychleně opustit budovu mateřské školy.
  7. Povinnost zákonného zástupce oznamovat změny v osobních údajích, nová tel. čísla a e mailové adresy.
  8. Důsledné dodržování všech pokynů pedagogů nebo osob pověřených dohledem.
  9. Vycházky, pobyt na zahradě, akce se budou realizovat po jednotlivých třídách.
  10. Hromadný příchod a odchod do budovy bude organizován jednotlivě po třídách.
  11. Zákaz vstupu zákonných zástupců do třídy.
  12. Důsledné dodržování všech pokynů pedagogů nebo osob pověřených dohledem.
  13. V případě nařízení distanční výuky je tato výuka pro děti s povinným předškolním vzděláváním povinné a zároveň je povinná i omluva případné neúčasti v distanční výuce.
  14. U vstupu do mateřské školy a na chodbách jsou k dispozici prostředky k dezinfekci rukou v nádobách s dávkovačem.
  15. V každém sociálním zařízení jsou mýdla v dávkovači a jednorázové utěrky, děti mohou používat také textilní ručníky.

 

 

Těšíme se na žáky a Vám, rodičům, děkujeme za spolupráci, pomoc dětem a komunikaci s námi.

 

V Litvínově 25. 11. 2020

 

Mgr. Hana Kašková
ředitelka školy