Vize MŠ
„Laduška“
„Mateřská škola pro rodinu a šťastný život dětí“
CESTA
„Motivovat děti k tvořivému myšlení, projevovat city, prožívat životní situace a připravovat děti na vstup do školy a života, který bude smysluplný a cílevědomý.“
MATEŘSKÁ ŠKOLA
- Nabízíme optimální podmínky pro šťastný a harmonický život dětí v MŠ.
- Podporujeme aktivní přístup k dalšímu vzdělávání.
- Vytváříme příznivé klima, pečujeme o celkové prostředí mateřské školy.
- Chráníme a upevňujeme zdraví a bezpečí dětí.
- Zkvalitňujeme nadstandartní aktivity, environmentální výchovu.
- Využíváme přirozených životních situací k učení vlastním prožitkem.
RODINA
- Rozvíjíme spolupráci s rodinou a jsme vzájemnými partnery
- Respektujeme práva dítěte a přání rodičů.
- Společnými akcemi s rodiči pěstujeme vzájemné vztahy, plánujeme společné akce.
- Nabízíme individuální poradenství.
UČITEL
- Kvalifikovaný, se zájmem o další vzdělávání, motivovaný pro práci s dětmi.
- Úzce spolupracující s odborníky a s institucemi.
- Usměvavý, tolerantní, laskavý, chápavý, férový, respektující osobnost a individualitu dítěte.
- Je rovnocenným partnerem.
- Vzor pro děti.
- Empatický, umí naslouchat druhým.
RODIČ
- Otevřený a přátelský vůči škole.
- Vstřícný a spolupracující se všemi zaměstnanci školy.
- Vzájemný respekt a důvěra učitelů a rodičů.
Absolvent mateřské školy
Měl by si osvojit potřebné vědomosti a dovednosti pro bezproblémový vstup do základní školy a získat základy schopnosti se učit a vzdělávat po celý život.
Co se dítě v MŠ naučí?
KOMPETENCE:
Psychomotorické:
- sebeobsluha, hygienické návyky, používá všechny smysly, zvládá lokomoční pohyby, využívá globální motoriku k překonávání přírodních a umělých překážek, projevuje grafomotorickou gramotnost, má vytvořený vztah k vlastnímu zdraví a zdraví jiných
Osobnostní:
- má rozvinuté pozitivně morální a volní vlastnosti, uvědomuje si vlastní identitu, důsledky svého chování, ovládá své emoce
Sociální:
- chová se empaticky k druhým, hraje si a spolupracuje se skupinou, dokončí činnost, řeší konflikty, dokáže přiměřeně svému věku hodnotit sebe a druhé, akceptuje a respektuje multikulturní a individuální odlišnosti dětí a dospělých
Komunikativní:
- vede monolog a dialog, vyjadřuje svoje myšlenky, názory, projevuje se v předčtenářské gramotnosti,
- chápe a rozlišuje, že někteří lidé se dorozumívají jinými jazyky
Kognitivní:
- řeší problémové úlohy, uplatňuje předmatematické myšlení, porovnává, hodnotí, uplatňuje vlastní představy o řešení, má vytvořené základní poznatky o pravidlech silničního provozu a bezpečnosti v dopravě a uplatňuje je v praxi
Vzdělávací:
- projevuje zvídavost, využívá přiměřené pojmy, zkoumá, experimentuje, objevuje, zajímá se o aktuální dětí kolem sebe, učí se spontánně, hodnotí vlastní výkon a výkon jiných, udrží pozornost v delším časovém rozsahu
Informační:
- dítě projevuje radost ze získaných informací, využívá různé zdroje