Učivo

15.4.2020 16:40

Všichni jsme si vyslechli ministra školství a termíny návratu do školy jsou předběžně dané. Není mi sice jasné podle jakého klíče se budou nepovinné výchovné skupiny tvořit, ale to je pro nás zatím dost daleko. Proto si ujasníme naše každodenní učební úkoly.

Znovu připomínám, že hlavními výstupy  učiva druháka je - plynule číst s porozuměním čteného textu - to znamená číst z čítanky, z Prvouky a lepší čtenáři i ze svojí mim. četby. Neměl by být problém číst 5 -10  minut nahlas. Ideální je, když kousek přečtete i vy a krátce si o obsahu popovídáte.

                                                                                             - napsat 3-4 řádky - do Písanky nebo přepis z učebnice do sešitu nebo práce v PS. Zatím jsme domluveni na učivu párových souhlásek (v PS je to do str.13). Pracujte i na starších cvičení.Potřebujeme rozepsat ruku.(kontrolujte držení pera, správné sezení a nohy opřené o zem nebo podložku.)

                                                                                             - sčítat a odčítat do sta - zpaměti i písemně. Vybírejte i starší sloupečky (označené zelenou barvou). To by měli dělat děti samostatně se zpěztnou kontrolou. Dost jsme to procvičovali.

                                                                                             - násobilka - to je nové učivo, které bych byla ráda,kdybychom zvládli do konce května, a to - do 4. Většina dětí to zvládá - jde o paměťové učivo, které se musí pravidelně procvičovat.

Metodická ukázka:

1. Vyjmenuj řadu násobků nahoru i dolu

2. Kolik dvojek se vejde do čtyř, šesti apd.

3. Píšeme a říkáme nahlas 2+2=4     to můžeme zapsat jako 2. 2= 4

                                       2+2+2=6    nebo                        3.2=6

Po pchopení násobku přidáváme do dvojice i dělení   2+2+2= 6  proto  3.2=6 

                                                                            kolik je tam dvojek? Vydělíme 6:2=3  

Pro procvičení je dobré si vyrobit ukazovací karty, kdy na jedné straně je příklad na násobení a na druhé straně příklad na dělení. Velmi hezká jsou výuková videa z Matýskovy matematiky(odkaz na ně jsem vám posílala minule.)  

 

Předpokládám, že si každý z vás zajel s dětmi nějaký pracovní režim. Když budete při síle - aktivně s nimi ptacujte. Umí ale pracovat i samostatně, tak toho někdy využijte.       Zatím se držte a mějte se hezky                                                                                           

Třídní učitel:

Mgr. Jana Šulcová
E-mail:
sulcova@3zs.cz
Umístění:
modrá budova,kabinet č. 42
Konzultační hodiny:
po domluvě s vyučující