Co by měl umět prvňák na konci 1.třídy
...hodně už toho zvládáme :-)
Kritéria hodnocení žáka II. pololetí
|
Český jazyk |
1. Skládá věty ze slov - tvoří věty |
2. Čte slova a věty - hlasitě, plynule , slova s předložkou, intonace - klesání hlasu na konci věty, čtení věty tázací |
3. Rozumí přečtenému |
4. Umí odpovídat na návodné otázky celou větou |
5. Umí vyprávět |
Psaní |
1. Dodržuje hygienu psaní – správný úchop , správné sezení, čistota sešitu |
2. Dodržuje tvary všech písmen |
3. Zvládá opis slov a vět |
4. Zvládá přepis slov a vět |
5. Technika psaní – úhlednost, úprava |
Matematika |
1. Dokáže porovnávat čísla do 20-ti ( větší, menší, stejný, o x větší, menší ) |
2. Zvládá orientaci na číselné ose do 20-ti |
3. Zvládá sčítat a odčítat do 20 |
4. Řeší jednoduché slovní úlohy ( zápis,znázornění, výpočet, odpověď ) |
5. Pozná geometrické tvary ( čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh ) |
Prvouka |
1. Rozeznává roční období, zná měsíce, dny v týdnu, určuje čas |
2. Zná zásady správné životosprávy - hygiena, zdravá strava |
3. Zná pravidla silničního provozu – chodec (obec, škola) |
4. Pozná mláďata ( domácí zvířata ), třídí vybrané přírodniny - stromy, keře, rostliny, zvířata |
5. Dokáže zhodnotit svou práci |