Co bychom měli umět na konci 4. třídy.

6.3.2019 06:01

ČJ: tvrdé a měkké slabiky

      skupiny dě,tě,ně,bě,pě,vě,mě, psaní bje, vje...  

      druhy vět

      slovo, slabika, hláska, písmeno

      poznat sloveso a podstatné jméno a určit u nich mluvnické kategorie, časovat a skloňovat

      psaní párových souhlásek

      věta jednoduchá, souvětí, vzorce souvětí

      vyjmenovaná slova a slova s nimi příbuzná

      stavbu slova (kořen, předpona, přípona)

      předpona x předložka

      koncovky podstatných jmen středního rodu

M: slovní úlohy (zápis, příklad, odpověď)

     sčítání a odčítání do 1000 (pamětné i písemné)

     násobilka v oboru do 100

     násobení a dělení 10, 100, 1000, 10000 ...

     jednotky délky, hmotnosti a objemu

     zaokrouhlování na desítky, stovky i tisíce

     dělení se zbytkem v oboru malé násobilky

     písemné dělení jednociferným číslem

     G - rýsovat bod, přímku, úsečku, měřit úsečku, polopřímky, polopřímky opačné

     znát trojúhelník a čtyřúhelníky, umět určit vrcholy a strany

     kolmice, rovnoběžky

     rozeznat různoběžky, rovnoběžky, kolmice

     rovina, rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník, čtyřúhelníky)

     rýsovat kružnici, kruh, poloměr, průměr, trojúhelník

     přenášet úsečky, hledat střed úsečky

     narýsovat trojúhelník